Anmeldelse, Jurij Moskvitin Kvinder k...

Anmeldelse, Jurij Moskvitin Kvinder kan komponere, Politiken, 10. marts 1980

Anmeldelse af koncert arrangeret af DUT, Det Unge Tonekunstnerselskab, 9. september 1980 på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium, med værker alene af kvindelige komponister Program: Betsy Jolas: Caprice à une voix,  Hannah Hjorth, sopran Cathy Berberian: Stripsody Tona Scherchen-Hsiao: You-yo for violin og vibrafon Helle Norup: Den hvide fugl for violin og slagtøj Birgitte Alsted: Strygekvartet […]

Anmeldelse, Bo Holten Kvinders musik,...

Anmeldelse, Bo Holten Kvinders musik, Politiken, 16. marts 1980

Anmeldelse af koncert arrangeret af DUT, Det Unge Tonekunstnerselskab, 9. september 1980 på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium, med værker alene af kvindelige komponister Program i flg. anmeldelsen: Betsy Jolas: Caprice à une voix,  Hannah Hjorth, sopran Cathy Berberian: Stripsody Tona Scherchen-Hsiao: You-yo for violin og vibrafon Helle Norup: Den hvide fugl for violin og slagtøj […]

Koncert, DUT (Det Unge Tonekunstnerse...

Koncert, DUT (Det Unge Tonekunstnerselskab), Nikolaj Plads, 18. og 19. juli 1980

I sommeren 1980 var København vært for FN’s anden verdenskvindekonference. Under konferencen holdt Jeannie Pool oplæg om kvindelige komponister som Clara Schumann og Fanny Mendelssohn, som den amerikanske kvindemusikforskning havde gravet frem af glemslen. Inspireret af bl.a. Jeannie Pool indkaldte en gruppe danske kvinder – Birgitte Alsted, komponist, Elisabeth Brodersen, musikpædagog, Inge Bruland, lektor ved […]